През 1892 година най-голямото събитие, което намира място на излизащия по това време в гр. Пловдив вестник "Пловдив", е първото изложение в града. (началото на Пловдивския панаир)
В един от броевете си вестникът отразява експозицията на станимашкия павилион. В него са посочени богато украсените витрини с различни копринени изделия и вина - продукцията на двата основни отрасъла, държащи първо място в града и страната - лозарството и бубарството.
Безспорно това е важна констатация на вестник "Пловдив", но не това е любопитното. В онези години в града се налага с таланта си самоукият художник Георги Ксафов. Станимашка комисия, ръководена от околийският началник Никола Кръстев, която има за задача да определи изложителите и тяхната продукция, излага в една от залите си предмети от областта на историята, етнографията и изобразителното изкуство. Сред тях са и картини на Георги Ксафов. При посещението на павилиона от царските особи те харесват няколко картини на младия творец, които откупват. Не е посочен броят на картините, но във вестник "Пловдив" четем, че "в експозицията са по-голямата част от картините на Господаря - Негово царско величество, майката на княза и г-на министър Стамболова".
Първото Пловдивско изложение се оказва значителна крачка по пътя към голямото изкуство на станимашкия художник Георги Ксафов. При закриването на изложението той е награден с бронзов медал. Гордост буди присъствието на младия самоук художник сред имената на най-известните творци по онова време, наградени на Първото изложение, като: А. Барбие, К. Величков, А. Пьотровски и Емил Холарек - с почетен диплом и Иван Мръквичка, Иван Ангелов, А. Иванов и Иван Димитров - със златен медал.
Не знаем каква съдба са имали картините на Георги Ксафов (известен повече като Георги Ксаф), но с чувство на удовлетворение може да изкажем своята гордост, че неговите произведения са красили залите на царския дворец, а и вероятно дома на един от най-големите следосвобожденски политици и държавници на страната - Стефан Стамболов.